2012. május 6., vasárnap

Én szerencsétlen! – Nem, én szerencsétlen!

Egy hozzám közeli személlyel már egy ideje mély vitákba bocsátkoztunk megoldások miatt, miközben problémáink valószínűleg nagyon hasonlóak. A napokban azt vágta a fejemhez, hogy tiszteljem xy-t, mert ő most is, a munkanélküliség határán is  5-ből 4 napot gürcöl egy multinál. Előtte én munkát ajánlottam neki, mire ő nyeglén csak annyit vágott hozzám, hogy ő csak pénzért dolgozik. Úgy tűnik, hogy azért is pénzt kér, hogy a saját pénzéért lehajoljon.
Fura ez a multi dolog. Valaki nekem korábban azt mondta, hogy ő máshol nem is képes elképzelni az életét, mert “…itt mindent alátesznek. Egy kisvállalkozásnál, még a számítógépedet is te szereled össze.”. És valóban úgy képzelem, hogy be kell illeszkedni a környezetbe, szürkének lenni, abban, amiben szükséges, és egyedinek, abban, amiben az dukál. Tudni kell bánni az emberekkel főnökökkel, beosztottakkal. Tudni kell, hogy miben kell teljesíteni, milyen mértékben, és hol kell visszafogni magadat. Van fizetés, tető az ember feje felett. Biztonság. Én egy percet dolgoztam hasonló környezetben. A főnököm főnöke azt mondta, hogy ne dolgozzak annyit, mert azzal neki csinálok munkát. Persze éppen, akivel most összekülönböztem tényleg éjt nappallá téve dolgozik. A másik nem.
Az én életem más. Főállásban tanítok a szükségleteimhez mért fizetés feléért, harmadáért. A maradék időben vállalkozást építek a biztonságért, ingyen, fizetés nélkül… a válság előtt, úgy tűnt lesznek eredmények… a válság elsöpört mindent partnereket, megbízásokat (multikat, bankokat, kiadókat …) Feléltem tartalékaimat, kis híján csődbe sodortam nemcsak magamat, de a környezetemet is… a kormányváltás előtt úgy tűnt, hogy a szakmámban számon tartanak, a kormányváltás megszüntette a szakmám, mindenki levegő után kapkod, kivár, nincs többé jogbiztonság, felforgattak mindent, de aztán visszacsinálják csak másképp, hogy újabb dolgokat forgassanak fel… koncepció, végiggondolás, perspektíva nélkül. Vállalkozóként folyamatosan fél lábbal a börtönben vagyok, hiszen ma döntünk, és holnap lesznek meg a következményei… de éreztem, hogy baj lesz tudtam, hogy pályázni kell, elkaptam a deszka szélét és pályáztam. Hazai és nemzetközi háttérrel egyaránt. Nyertem. Közel egy éve dolgozom ingyen, mert a szétvert államigazgatásban a “szeretnénk egyeztetni”-re adandó “nem érünk rá” válasz megadása is 3 hét (!). De legalább megtudtak, hogy kik a barátaim, kik mekkora áldozatra képesek értem. Ők a jövő, életem tőkéje.
Nem én vagyok a szerencsétlen. Tényleg xy az. Én küzdök, és már látom a célegyenest, látom, hogy nemsokára beérnek a dolgaim. Csak az az bizonyos eset egy szegény ember lovával… mire megszokta volna az éhezést éppen éhen halt. Versenyt futok, versenyt futunk. Már sok-sok éve. Véget értek az 1990-es – 2000-es évekkel a boldog békeidők.

2 megjegyzés:

  1. na, akkor én most elmegyek szavazni. Jo nekem, hogy francia vagyok, alàm toljàk a széket, és kirugtam a fonököm.

    Mais bon, qui vivra verra.

    VálaszTörlés
  2. Te, Pistike egy hitetlen kivétel vagy. midenki földtől elszállt szakállás tudósnak, vagy művésznek gondolt, leszálltál a földre, hivatalban dolgozol, és felforgatod a hivatalt. Ez még hagyján. Az állásod is megmarad.

    VálaszTörlés